Masc demonstreert Experience App in Berlijn

Vorige week vierde Ipsos haar 40-jarig bestaan. Alle reden voor een mooi jubileumfeest. Speciaal voor deze gelegenheid organiseerde Ipsos Duitsland in Berlijn een evenement voor relaties waarbij innovatie centraal stond. 'Experience the change, change the Experience' was dan ook het toepasselijke thema. Masc was als new-tech-partner van Ipsos Nederland aanwezig om de researchapplicatie 'Experience App' aan de aanwezigen te demonstreren. 




Innovatiecentrum Fraunhofer HHI

Het evenement vond plaats in het Fraunhofer Heinrich Hertz Institue. Een instituut dat onderzoek doet naar moderne communicatie en multimediasystemen. Tijdens het evenement waren naast de Google Glass ook een Oculus Rift, 3D-bioscoop, Emotion Mirror en andere innovatieve technologieën aanwezig. Hieronder een impressie van de locatie en het evenement.



Experience App: Google Glass-toepassing voor onderzoek

De Experience App is een applicatie die Masc voor Ipsos heeft ontwikkeld. Deze speciaal voor de Google Glass ontwikkelde app kan live-beelden van de klant die de bril draagt naar de Ipsos-onderzoeker zenden. Na afloop wordt de klant geïnterviewd over zijn ervaringen. Deze combinatie levert een schat aan informatie op omdat de onderzoeker zelf heeft gezien wat de klant doet. Met de uitkomst van de onderzoeken kunnen bedrijven en organisaties hun inrichting verder verbeteren. 

Experience App in de media

Zie ook recent persbericht over deze toepassing: 'Ipsos brengt witte vlek van het onbewuste in kaart'


Neem contact met ons op