Onderzoekswereld leert Oculus Rift kennen

Op 4 en 5 februari vond in Utrecht het MIE 2015 plaats. Dit evenement staat jaarlijks in het teken van marketing, onderzoek en customer journey. In het kader van onderzoek en nieuwe technologie verzorgde Masc voor Ipsos een Oculus Rift demonstratie. Bezoekers van het evenement konden de virtual reality-bril uitproberen om een indruk te krijgen voor welke onderzoeksdoeleinden deze in de toekomst ingezet kan worden.

Emotie vs Ratio

Bezoekers van de Ipsos stand konden een demo uitproberen waarbij ze zolang mogelijk de handen op het keyboard dienden te houden. Dit was echter niet gemakkelijk: in de virtuele wereld waarin de bezoekers zich begaven met de Oculus Rift kwamen spinnen, vliegen en tot slotte gevaarlijke dinosaurussen op hen af. Slechts een deel van alle bezoekers was in staat om de angsten in de virtuele wereld te weerstaan. De demo sloot goed aan aan op het onderwerp 'Emotie vs Ratio', waar Ipsos tijdens het evenement veel aandacht aan besteedde.

Zie hieronder een filmpje met een impressie van het 15e Marketing & Insights Event. Rond 01:12 zie je kort de Oculus Rift demonstratie voorbij komen.

Oculus Rift voor onderzoeksdoeleinden

Tijdens het evenement werden diverse toepassingen van de Oculus Rift voor de onderzoekswereld bedacht. Zo is het met de Oculus Rift geschikt voor shopper-onderzoek. Zo kunnen respondenten virtueel een winkel bezoeken die nog niet gebouwd is. Hierdoor hoeft er geen tijdelijke nieuwe winkel fysiek te worden gebouwd waardoor kosten kunnen worden bespaard. Ook is het met de Oculus Rift mogelijk te analyseren welke route de respondent heeft afgelegd en naar welke objecten deze heeft gekeken.

Masc als innovatiepartner bij evenementen

Met ondersteuning van Masc was Ipsos in staat vele bezoekers het 'WOW'-effect te laten bezorgen op haar stand met de inzet van de Oculus Rift. Wil jij ook rijen voor jouw stand creëren met de inzet van nieuwe technologie als de Oculus Rift? Neem dan contact met ons op zodat we samen kunnen kijken naar presentatiemogelijkheden voor jouw evenement.

Neem contact met ons op